112 Artık Tek Numara

112 Artık Tek Numara

Sevgili Öğrenciler,

112 nedir? 112 ne iş yapar? 112'yi hangi durumlarda aramalıyız? Bu soruların cevaplarını sizlere aktarmadan önce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü olarak öncelikle sizlere selam ve sevgilerimizi sunuyoruz.

            112 Nedir?

            Acil çağrıların (Polis Acil, Ambulans Acil, İtfaiye Acil, Jandarma Acil, Orman Yangın Acil, AFAD Acil) tek numarada toplandığı, acil yardım hizmeti sunan bir Devlet kurumudur. Ülkemizde acil yardım çağrıları için (yangın, deprem, sel, sağlık, asayiş gibi) daha önce farklı hizmet numaraları kullanılmaktaydı. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığımız koordinesinde 2021 yılı haziran ayı itibariyle 81 ilde faaliyete geçmiştir.

Konya 112 Acil Çağrı Merkezimiz; İçişleri Bakanlığımız ve Valiliğimiz koordinesinde yürütülmekte olan acil çağrı numaralarının tek numara (112)altında toplanmasına 2013 yılı İtfaiye çağrılarının karşılanması ile başlanmış, Sağlık ve AFAD 2014 yılında, Jandarma 2016 yılında, Emniyet 2017 yılında entegre edilmiş, 17 Ağustos 2017 tarihinde Orman Yangın ihbarlarının da 112'ye yönlendirilmesiyle bu süreç tamamlanmıştır.  112 deyince akla sadece ambulans veya sağlık gelmemelidir. 112 içinde Sağlık olduğu gibi Emniyet, Jandarma, İtfaiye, AFAD, Orman acil çağrılarını karşılayacak personelin de bulunduğu yaklaşık 300 çalışanı ile hizmet vermektedir.

 

112 Acil Çağrı Merkezi Nasıl Çalışıyor?

Şimdi size bu konuda bilgi verelim. Acil yardıma ihtiyacı olan herhangi bir vatandaşımız telefonla 112'yi aradığında, çağrıyı karşılayan görevli personel telefonu 'Acil Çağrı Merkezi' şeklinde açacak ve  olaya ilişkin (Acil durumun ne olduğu, adres bilgisi) genel bilgileri aldıktan sonra olayı analiz ederek hangi acil yardım ekibi yönlendirilecek ise bu bilgileri sistem üzerinden aynı salon içerisinde bulunan ilgili birim veya birimlerin (Sağlık, İtfaiye, Emniyet, Jandarma, AFAD ve Orman) personeline çağrıyla birlikte aktarmaktadır. İlgili birimlerin personeli olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon sağlayarak olay yerine en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir. Bu nedenle saniyelerin önemli olduğu acil durumlarda olaylara hızlı müdahale edilebilmesi için adresin eksiksiz bir şekilde verilmesi hayati önem arz etmektedir.

Acil Çağrı Nedir ?

Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı kapsamaktadır.

112 Acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amaç ve işlevi vardır;

1-      Acil durum çağrısı yapma halinde vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı öğrenmeleri.

 

2-      Acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşabilme.

112'yi Gereksiz Meşgul Etmeyelim!

112 danışma hattı olmadığı gibi elektrik, su, doğalgaz kesintileri, bankaların veya GSM şirketlerinin müşteri hizmetlerine ulaşılmak istenen durumlarda da aranacak bir numara değildir. Bu tür durumlar için 112 aranmamalıdır. Çünkü 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler. Bu konuda duyarlı olmalıyız. 112'yi gereksiz her arama; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabilir.

 

Sevgili Öğrenciler, bu konuda bizlere ve sizlere büyük görevler düşüyor. Hepimiz, çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini anlatalım. "Benim veya yakınlarımın 112'ye hiçbir zaman ihtiyacı olmaz." diye düşünmeyelim. Çünkü beş dakika sonra başımıza ne geleceğini tahmin edemeyiz.


AŞAĞIDAKİ KILAVUZLARI LÜTFEN İNCELEYELİM


05.02.2022 236

 

ACİL DURUM KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ...

EK BİLGİLER İÇİN TIKLAYINIZ...

Kaynak: https://www.112.gov.tr/